donderdag 17 oktober 2019

Apart feitje

Brat,

Terwijl het Brexit nieuws bruist, wil ik een grappig, merkwaardig danwel opvallend feitje met je delen.
Laatst las ik op wikipedia wat basisgegevens over het Verenigd Koninkrijk. Eigenlijk kwam dat omdat ik met mijn betere wederhelft naar een mooie Welshe serie zat te kijken: Hinterland. (En ja dat is ook een Engels woord).
Maar vandaag werd ik daar aan herinnerd omdat de Noord-Ieren en mogelijk de Schotten dwars voor Johnsons Brexit deal gaan liggen.

Dus ik wilde de verhoudingen weten tussen de verschillende bevolkingsaantallen.
Zie hier:

Bijna 85% van de inwoners van het VK is Engels (of woont in Engeland).
Maar het meest opmerkelijk vond ik dat Engeland dichter bevolkt is dan Nederland 422 versus 411 per km². Niet veel verschil maar toch...

Apart hè.

Overigens zijn er 28 landen die dichter bevolkt zijn dan NL.
Klik


Indekker (disclaimer): Ik heb de gegevens vanuit wikipedia, aks die het fout hebben dan zit ik dus ook fout.

groet
brat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten