woensdag 2 oktober 2019

Boris en de Brexit

Zou hij het dan toch flikken.

Er schijnt een Brexit plan te zin van Boris, klik.
En ik denk dat het kan werken.

Het is namelijk oude wijn in nieuwe zakken. De crux zit hem in het feit dat Noord- Ierland tijdelijk in de EU blijft, en dat is heel slim van Boris.

Waarom kan dit werken volgens mij. Zoals ik al zei oude wijn in nieuwe zakken. Ik meen dat een jaar geleden er al geopperd was dat Noord-Ierland dan maar in de EU moest blijven. Dat wilde de Noord Ierse partij niet, die vreesde namelijk dat een zij daardoor het contact met de rest van het VK kwijt zou raken. Het verbazende is dat ze nu wel akkoord schijnen te gaan.
Als de rest van het onderhandelingsakkoord dan blijft bestaan is een Deal Brexit mogelijk.

Waarom is het zo slim van Boris.

  1. Als het werkt zal hij de man zijn die de deal redde.
  2. Dat levert hem ongetwijfeld veel stemmen op. De Britten zijn Brexit moe.
  3. De pijn (harde grens met Ierland) wordt uitgesteld, en..
  4. De keuze hoe dan verder over 5 jaar ligt dan bij de Noord-Ieren.
Ik ben benieuwd.

Groet brat

2 opmerkingen:

  1. dag brat, we zijn nu 24 uur verder. Ik ben/was het helemaal eens met je bespiegeling. Alleen begint nu steeds duidelijker te worden dat de EU er toch allerlei bezwaren in zien. Bovendien stellen ze: wat hebben we aan een afspraak met een UK-premier die geen meerderheid heeft in zijn parlement, en waarbij het dus uiterst onzeker is of hij kan leveren wat hij belooft. Tsja...
    Enfin, op 17 oktober is er een belangrijke EU top en dan moet het langzamerhand duidelijk zijn. De komende twee weken zal de toekomst dus wederom opdoemen uit de Nevelen van Avalon, en zullen we zien wat het wordt: deal, no deal, of wederom uitstel.
    Brat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd 24 uur verder en de berichtgeving is pessimistischer/realistischer (?) dan mijn eerste ingeving. Maar goed ik ben dan ook maar een amateur.
      Tijd zal het leren.

      Verwijderen