vrijdag 25 september 2020

The Boy Who Cried Wolf

 Brat, deze post is naast een verwijzing naar de fabel van Aesopus ook een reactie op jouw post.

Ik wilde dit al schrijven en zag dat jij Covid-19 revisted had gepost, dat maakt het des te actueler.

Ja de cijfers rijzen de pan uit, en NL doet het niet goed. Ik verbaas me zowel over berichten in het nieuws als hoe collega's en anderen omgaan met de corona maatregelen. Jij refereerde ook al aan het het COVID onwijs optreden bij de werkgever van je betere wederhelft.

Hoe kan dat toch, want als ik met mensen erover praat dan is iedereen het met me eens, we zijn onverstandig bezig, dit gaat niet goed. En toch zie ik mensen niet de 1,5 meter regel naleven. Of hoor ik ze zeggen (op mijn werk) dat is niet werkbaar. Cliënten met snotneus worden niet getest en collega's die wachten op test uitslag werken door (wel met mondkapje maar niet conform protocol).

Mogelijk is onderstaande een verklaring. Per incident (contact, niet geteste cliënt, doorwerkende collega) is de kans dat het goed gaat (nog wel) veel groter dan dat het fout gaat. Als je daarover wat zegt dan lijk je schijnbaar op het jongetje wat wolf riep uit de de fabel van Aesopus, dan sla je nodeloos alarm en lijk je op een paniekzaaier. Terwijl de nadelen van het wel opvolgen van de maatregelen steeds meer voelbaar worden.

Ik denk dat de huidige cijfers van doden en IC bezetting te laag zijn om mensen te motiveren. We kunnen wel denken dat we in een pandemie zitten we ervaren het qua ernstig zieken en doden nog niet zo, dus handelen we er niet naar. Ook al zijn de verwachtingen somber. Die van mij in ieder geval wel, we koersen regelrecht op een 2e lock-down af.

Wat jouw cijferwerk in jouw post betreft. Daar ga ik nog eens rustig over nadenken.

Ondertussen ben ik blij dat ik vrij ben

brat 

1 opmerking:

  1. haha, brat, zojuist elkaar telefonisch gesproken, onder andere over COVID... goed dat je niet verteld hebt van deze post en dat je het me zelf liet ontdekken. 'Boy who cried wolf'... mooie titel. Al betekent de fabel vooral: een leugenaar wordt niet geloofd, ook als hij de waarheid spreekt. 'To cry wolf' betekent in het Engels zoiets als vals alarm slaan. In het COVID dossier zie ik dat goedbedoelende en eerlijke deskundigen ook niet geloofd worden (terwijl ze niet liegen, hooguit het soms niet weten).Maar goed.

    Ik ben het met je eens dat op dit moment de kans op een negatief gevolg bij het overtreden van een Coronaregel, nog niet extreem hoog is. Op dit moment is ongeveer 1 op de 170 nederlanders besmettelijk. Dus als je onverstandig bezig bent, zwijn je waarschijnlijk er toch vaak langs heen.

    ik vind het ook fijn en geruststellend dat je even drie weken vrij bent.

    Ciao, Brat.

    BeantwoordenVerwijderen