woensdag 10 april 2019

memorabele dag

Dag Brat,

Vandaag is een memorabele dag. Zeven jaar geleden ging Otets hemelen, (of vagevuren).
En op dit moment wordt er in Brussel onderhandeld over of er uitstel voor de Brexit komt en onder welke voorwaarden.
Laatst hoorde ik zelfs in een snackbar mensen tegen elkaar zeggen, laat ze er toch uitvliegen, en ook de door jou bewonderde columnist heeft het gehad met ze.
Een zeer begrijpelijke en zelfs door mij gedeelde emotie.
Maar het ziet er naar uit dat de EU de Britten toch uitstel gaat geven.
Mocht dat zo zijn, dan haal ik de tickers hier naast weg. Ik doe geen voorspellingen meer. Ik wacht af.
En wens Hannah en Tony Ross en lotgenoten het beste en veel sterkte.

brat

2 opmerkingen:

  1. brat, dank voor deze mooie post en sorry dat mijn reactie op zich liet wachten. Zie in dat verband mijn nieuwste post met een in dit verband relevante schuldbelijdenis.
    Tsja dat uitstelgedrag van mij, daarin lijk ik niets op Otet, voor wie plichtsgetrouwheid ongeveer de eerste kwaliteit was. Papa Pius.

    Brat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens, nog even over dat hemelen danwel vagevuren. Grappig toch dat in de fantasieën (of aannames als je dat respectvoller vindt) over het Leven na de Dood, de tijd blijkbaar doorloopt. Anders zou een tijdje in het vagevuur zitten nooit eindigen. Eerder is het me ook al opgevallen dat mensen die in reïncarnatie geloven, er altijd van uitgaan dat hun vorige leven in het verleden lag; nog nooit gehoord van iemand die in zijn vorig leven werktuigbouwkundige op een ruimteschip in het jaar 3019 was, om maar wat te noemen.

    En dan nog een ander ding: wat die Tony Ross heeft, dat hij stress ervaart en als gevolg lijdt aan slapeloosheid door de Brexit, kan ik me wel voorstellen. Ik vind het zelf ook echt vervelend worden. Al biedt het Fokke en Sukke plaatje wel een hele leuke reframing van het hele gebeuren. En bovendien: het heeft geen zin om je zorgen te maken om iets dat je toch niet kan beïnvloeden (het zogemaande Prins Bernard principe).

    BeantwoordenVerwijderen