woensdag 12 juni 2019

limerick & dick pic

bratje, bratje, wat was het weer gezellig.
Ik heb hard gelachen om je werkgerelateerde verhalen. Maar vooral bedankt voor het meedenken. Daarmee ben ik van mijn breinwurm verlost. Die column van Sylvia Witteman gisteren bevatte de uitdaging om een limerick te maken over de Diaken uit Waspik, in combinatie met de opmerking dat dit niet makkelijk zou zijn omdat alleen 'rasp ik' goed rijmt. Dit zette mijn denkapparaat aan, en ik kreeg het vervolgens niet meer uit. Dank voor je hulp.
Dit heb ik er nu van gemaakt:

Een boreale diaken uit Waspik
twitterde foto's van zijn 'zuiver ras' pik
een zwarte dame dacht 'What the f*
Ik geef die bakra lik op stuk!'
en stuurde hem olijk haar black ass pic.

Hier zit nu toch wel alles in. Het gemekker over borealiteit, de dick pic's, en een vrouw die er op creatieve manier mee afrekent.

Misschien dat ik hem morgen naar Witteman stuur.

groet en slaap lekker,
Brat.

4 opmerkingen:

  1. Hij is leuk, maar het metrum nog niet optimaal. Het boreale loslatend, associërend op hoe spreek je in godsnaam het Ierse Limerick uit kwam ik tot het volgende:

    Een betweterige diaken uit Waspik
    is een ontzettende woord frik
    Hij weet niet hoe het hoort
    want spreekt onverstoord
    Nog steeds over het plaatsje Laim-Rick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje flauw om nu in je officiële reactie over het metrum te beginnen; ik had dit gebrek in ons vertrouwelijk onderhoud 's-avonds, zelf ook al aangegeven.
      Over jouw limerick: de kunst is nou juist om aan de eis van Witteman te voldoen, die stelt dat op Waspik in het Nederlands alleen Rasp ik rijmt. Zij vemeldt aspik niet, omdat dat tot dusver geen woord is. Maar aangezien ik het Amerikaanse slang erbij gebruik, heb ik dat wel kunnen aanwenden.
      Jij komt echter niet verder dan frik en laimrick, en dat is slechts kreupelrijm. Lagere schooloplossingen. Broddelwerk.
      Pfff.

      Verwijderen
  2. Goh ik zit nu in de Limerick modus

    Een niet duurzame aannemer te Limerick,
    vond zichzelf een echte slimmerik
    hij gebruikte fout hout
    en dat liet hem echt koud
    want zei: "Aan de weg daar timmer ik".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een malen'kyy brat uit ... (plaatsnaam, fonetisch eindigend op 'iets')
    ging soms naar het werk op zijn fiets
    één keer keek hij niet uit
    en viel heftig op zijn snuit
    blauw oog, gebroken juk, het deed hem niets

    of, laatste regel:
    maar van zijn blauw oog leerde hij niets.

    BeantwoordenVerwijderen