dinsdag 17 september 2019

Prins Heerlijk

Brat,
Je hebt gelijk, het wordt weer eens tijd dat ik van me laat horen. Ik zit nu op prinsjesdag prinsheerlijk op de camping te Lhee. Als ik zoals nu aan het relaxen ben, dan schiet ik automatisch in een contemplatieve modus, en bedenk dan allerlei (on)zinnige dingen.
Dat het alweer 20 jaar geleden is dat het big brotherhuis een grote hit was.
Of dat Willem alweer lang getrouwd is en zelfs koning.
En dat ik een kleine 20 jaar geleden een GEWELDIG idee had.
Ik heb het je vast al eens verteld maar ga het nogmaals doen voor onze immens grote groep volgers.

Ik heb lang getwijfeld of ik nu republikein of konigsgezind ben. Ik neig naar het laatste, maar dan zonder erfelijke troonopvolging.
Kijk een koning (in) heeft als voordeel dat het een politiekneutrale figuur is hetgeen voor een gekozen president wat lastiger ligt.
Maar ik vind het erg zielig voor de kinderen van de Koning dat ze opgroeien in een soort publieke ruimte. Zelfs nu al zijn er trouwlustige idioten die de prinsesjes lastig vallen. Klik
Zeker in deze tijd met al die aandacht via social media lijkt me dat verschrikkelijk voor die kinderen.
Waarom geen troonopvolger aanwijzen,desnoods adopteren door de koning (in).
Dus ik ben voor een koning(in) maar dan voor een niet erfelijke troonopvolging. Dat is eigenlijk een oud idee . Zelfs de oude romeinen benoemde hun beoogde troonopvolger als geadopteerde zoon. Augustus was bijvoorbeeld geadopteerd door Caesar meen ik.
En hoe komen we dan aan een adoptiefkroonprins (es).
Kijk daar komt het big brotherhuis van pas.
Iedereen die wil kan zich aanmelden. Tijdens feestelijkheden wordt er geselecteerd. Bijvoorbeeld door wedstrijden wie kan het best met een telefoonboek op zijn hoofd lopen tijdens koningdag. (selectie op koninklijke houding). Voorlezen van saaie begrotingen (het juiste bekakte toontje).
Enfin tijdens verschillende jaren, (we hebben per slot van rekening niet elk jaar een nieuwe kroonprins(es) nodig) selecteren we zo de kandidaten.
We zorgen ervoor dat na bijvoorbeeld 10 jaar van koningsspelen er 15 kandidaten over zijn. Die stoppen we dan in een big brotherhuis, immers de beoogde troonpretendent moet kunnen omgaan met publieke aandacht, en het volk mag dan elke keer iemand wegstemmen. Hou je automatisch een populaire kroonprins (es) over.
En dan kan dus letterlijk iedereen koning (in) worden de droom van menig kind.
Om de 10 jaar een nieuwe koning.
Lijkt mij een goed idee.

Ik heb wel eens gehoord dat NL zo goed op de kaart werd gezet door het huwelijk van de toenmalige kroonprins Willem en Máxima.

Stel je eens voor dat we een homoseksuele kroonprins (es) hebben van bijvoorbeeld Marokkaanse, Turkse of Surinaamse afkomst. Dat kan met mijn methode, dat zou NL pas op de kaart zetten.

Ik groet u
brat

2 opmerkingen:

  1. Goed plan. Waarom stuur je het niet naar John de Mol, die ziet er vast wel een leuk TV programma in. Titel zit ook al geramd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou de Mol is niet de eerste persoon waar ik aan dacht. We moeten eerst besluiten dat we een andere troonopvolging willen alvorens we een uitvoerend producent zoeken.
    Ik heb overigens wel een gouden kans laten liggen vrees is. Toen ik gisteren rond ging fietsen bij de Dwingeloose hei trof ik daar allerlei security lui aan.
    "Komt u kijken" was hun vraag maar voordat ik kon vragen waarnaar zei er een. "Oh ik zie het al u bent gewoon aan het fietsen dan kunt u doorrijden." "Er gaat blijkbaar iets gebeuren" zei ik, maar daar reageerde ze niet inhoudelijk op.
    Vanochtend hoorde ik dat Koning Willem met eega Max oa de hei op waren gegaan. Had ik dat geweten, dan had ik ze bovenstaand plan voorgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen