zaterdag 28 maart 2020

Bierviltjes rekenwerk

Hai Brat, hoewel het hoofd modellering van het RIVM duidelijk heeft gemaakt dat je niet zo maar kunt rekenen aan de nu bekende getallen, kan ik het toch niet laten.

Ik ben benieuwd hoelang we met een top bezetting IC's zitten.

Ik ga even uit van de volgende cijfers, we schalen op naar 2200 IC bedden, waarvan 1700 voor Covid-19 cliënten.

Bij covid-19 gaat men er vooralsnog vanuit dat 80% milde klachten krijgt, en dat 25% van de ernstige gevallen ARDS ontwikkelt waarbij je beademd moet worden (bron NRC). Patiënten verblijven daar gemiddeld 3 weken.

Ik ga er vanuit dat 60% uiteindelijk besmet raakt.
Dan krijg ik 17,4 miljoen * 60% (percentage besmettingen) * 20% (ernstig ziek) * 25% (IC behoeftig) * 21 dagen = 10,962 miljoen IC dagen.
Gedeeld door 1700 = 6448 dagen = 17 jaar en 8 maanden.

oud en nieuw 2037-2038 zijn we er vanaf.

Groet

3 opmerkingen:

  1. Zie mijn eigen biervilt-post die binnen een uur verschijnt. Ciao. Brat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu 19:37u en ik zie nog niks. Of leef jij nog op wintertijd ?

      Verwijderen
    2. Binnen een uur schrijven. Mijn betere wederhelft verlangde ook enige aandacht.

      Verwijderen