vrijdag 28 december 2018

The outcome of the inside job

Beste lezers, waaronder ook brat,

jullie zullen ongetwijfeld bijzonder benieuwd zijn hoe het verder is gegaan met die cliffhanger uit de post van 5 december, inclusief de ingezonden reacties in de dagen daarna. De biertransactie richting GradGrofski was immers mislukt, aangezien goede vriend A.L. niet De Grad bleek te zijn die wij in hem zagen. De aanwijzing van Grofski zelf, om het bier achter te laten onder de kerstboom, maakte op angstwekkende wijze duidelijk dat De Grad in de binnenkring van vertrouwelingen gezocht moest worden..!
Maar wie dan? Een van de schoonzoons? Nee dat zijn goudeerlijke en trouwe zielen die dit nooit zouden doen. Een van onze egae (meervoud van ega)? Klassiekers leren immers dat vrouwelijke schoonheid en charme heel goed samen kunnen gaan met valsheid en raffinement, denk bijvoorbeeld aan Clytemnestra of aan de stiefmoeder van Sneeuwwitje.  Zou dus goed kunnen , maar oppassen voor tunnelvisie. Grad kon ook gezocht worden onder de Bratse dochters. Al is die kans klein want zij lezen deze blog waarschijnlijk niet eens (al zullen ze daar later spijt van krijgen). De kleinzoon dan? Nee die mag nog niet zelfstandig op de computer. Dan blijven over, o gruwel, o horror, een van de brat'ya (meervoud van brat) zelf. Slechts afschuw en wanhoop, en in fysieke zin een lang stuk touw, zou ons nog resten als dat zo zou zijn!
Dat betekent dan namelijk: brat. Hoe is het mogelijk!!

Of...of... zou het kunnen dat ikzelf... zonder dat ik het als Brat weet? Lijd ik aan MPS....?  en weet ik daarbij niet wat mijn alter ego's doen? Net als Aaron Stampler, gespeeld door Edward Norton, in Primal Fear - een aanrader trouwens...!
Aahhg, ik word gek!

Tsja, lieve leesvrienden, ik weet inmiddels hoe het zit. Maar ik ga dat niet hier in deze blog prijsgeven. Zoiets openbaar maken is immers karaktermoord en kan levensbedreigend zijn, zeker voor types die al niet zo'n sterk karakter hebben, zoals in dit geval. En bovendien kan het zomaar een glansrijke carrière verwoesten. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Ik ben echter wel bereid om tegen een kleine financiële vergoeding, dat mag ook in de vorm van bier, in een vertrouwelijk gesprek of chatt vertellen hoe het zit. Dat dan weer wel. U laat het maar weten.

Brat

2 opmerkingen:

  1. brat! het is nu al drie dagen gelden dat ik deze (uitermate leuke al zeg ik het zelf) post heb geschreven, en nog steeds geen reactie. Als jij onze blog ook al niet leest of er niet op reageert, waar doen we het dan nog voor? Ik weet dat je snipverkouden bent, maar snot is geen excuus.
    Brat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bwad, ik hwad de bovestaande bost gelezen. Maaw mijn fewkoudheid fewhindewde mij om eewder be reagewen.
    Bofendien ben ik nog steeds zeew fewbaasd ober de ontwikkeling. Wie had did nouw fewwacht. (Hatsjie)
    Enfin nogmaals een goebe jaawwisseling.
    bwad (nog steeds snipfewkouden)

    BeantwoordenVerwijderen