donderdag 3 januari 2019

Totaal Inspiratieloos

Brat, het klokje tikt verder en ik weet ik moet iets posten want anders....

En volgens mij ben jij niet zo coulant als ik.

Maar waar moet ik het over hebben ?

Moet ik het hebben over mijn verkoudheid die mij futloos en inspiratieloos maakt. Mij niesend over de gangen van het ziekenhuis laat lopen, cliënten besmettend dan wel afsnauwend omdat ik een kort lontje heb ? Me zorgen laat maken dat ik straks in  Egypte wordt aangehouden als een biohazard terrorist ? En mij verhoogd associatief maakt, zodat als jij appt dat je een burenhappening hebt ik dat meteen visualiseer als een stelletje in klompen en kielen ronddansende boeren die opeens met hun rieken een in het midden van de kring staand slachtoffer neersteken. Ja ik weet het dat is een scene uit een Alistair McClean boek, puppet on a string geloof ik.

Of moet ik het hebben over mijn record poging met dat stomme spel 2048, zoals jij suggereerde,
maar wat je meteen ook niet aantrekkelijk maakte omdat je commentaar gaat maken omdat ik gebruik maak van de 1 zet terug gaan knop. Toch maakt dat het spel juist meer een intellectuele uitdaging en meer een oefening van volharding, want de factor toeval wordt ermee verkleind. (En ik zie jou het nog niet doen onder dezelfde omstandigheden en regels).

Of een meer serieus onderwerp zoals Trump, weet je dat we het nog helemaal niet over Trump  hebben gehad?

Kortom ik zit met een post-writersblock.

groet brat.

3 opmerkingen:

  1. brat, ik heb het met je te doen.
    Over je associatie: ik volg je fantasie, die roept bij mij herinnering op aan Straw Dogs, ook een hele lekkere film.
    Echter, onze avond betrof een burenhappening, geen boerenhappening. Wij vormen hier een beschaafde enclave aan de dijk. De avond was gezellig, en wij brachten hem door in een tot kerststal omgebouwde schuur, met een goed bord stamppot, en dito gesprekken.
    Ciao, Brat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal trouwens een venijnige opmerking over het gebruik van de 'één-zet-terug' knop achterwege laten. Omdat je zo zielig bent (en naar eigen zeggen een kort lontje hebt).
    Maar hoezo ben ik niet zo coulant? Ik heb je tot nu toe nooit straf opgelegd. Wel heb ik al tweemaal vrijwillig boete gedaan, in de vorm van verhoogde postproductie. Als ik al streng ben, dan is het vooral voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen