zondag 31 maart 2019

¿¡ NS Beleid !?

Brat,

Aanvulling op mijn vorige post.
Nadat ik mijn leed hier in het broederblog geledigd had, nogmaals dat formulier ingevuld, en deze keer werd het geaccepteerd. Ik hoefde gelukkig niet de klanten service overdag te bellen.

Echter vanochtend zag ik dat mijn claim was afgewezen:

De begeleidende mail gaf aan dat de vertraging te klein was.

Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd op het NS-deel van uw treinreis. U heeft recht op restitutie bij vertraging vanaf 30 minuten, of vanaf 15 minuten indien u met de Intercity direct reisde. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.



Onvoldoende vertraging, verdorie uitchecken om 10:40 ipv 08:36, dat is twee uur. (Ook al valt dat wel mee gezien het incident).


Dus de helpdesk gebeld. Het was na 07:00u dus conform de helpdesk mijnheer van donderdagnacht moest er nu de mogelijkheid zijn om contact te hebben met de systemen van geld terug bij vertraging.
Weliswaar 07:24 op zondagochtend zomertijd dus 06:24 wintertijd, maar dan is het vast nog rustig dacht ik.

En inderdaad keuzemenu 2 submenu 2 gaf direct contact met lovely Linda (adjectief is van mij).

Met een wat zwoel schorre stem, mogelijk ten gevolge van het einde van een vermoeiende nachtdienst, stond ze mij te woord.

Ik leg mijn verhaal uit. Zij vond het ook maar raar. En tja, terugkijken of die trein inderdaad vertraging had, dat kon ze niet. Wel kon ze zien dat ik om 10:40 uitgecheckt was. Enfin om een lang verhaal niet nog langer te maken, ze heeft besloten dat ik betrouwbaar genoeg overkwam om mij alsnog het geld terug over te maken. Zij vermoedde dat, omdat ik in de trein zat met aanrijding, die vermoedelijk door het systeem niet werd gezien als  een trein met vertraging. Ik zit nu alleen nog te wachten op de mail dat ik inderdaad het geld terug krijg.

Fijne zondag en tot dinsdag
brat

PS Beantwoord je mijn vraag nog ?

2 opmerkingen: