donderdag 15 november 2018

Geregeld verkeer

Brat, ik denk dat ik de komende tijd regelmatig korte postjes doe, nu ik de kar alleen moet trekken. Dat heeft overigens wel al geleid tot een spectaculaire knik in onze pageviews grafiek.
Daarnaast heb ik goed nieuws, ik ben bij de notaris geweest.

Op weg met de auto daarheen, ik heb getwijfeld over fietsen, kwam ik weer tot de conclusie dat ons  Nederlandse verkeer toch bijzonder geregeld is.

Even buiten het dorp werden we van twee kanten tegen gehouden door verkeersregelaars.
Reden: een groep overstekende fietsers. Nu zie ik dat hier in de buurt wel vaker. Meestal 2 onderwijzers, of meerijdende ouders, in veiligheidshesjes die dan een roedel fietsende schooljeugd begeleiden en ze veilig een kruising of weg over laten steken.

Maar dit waren officiële verkeersregelaars volledig in uniform. En de fietsers waren een 30-40 tal volwassen heren allen op zelfde soort fiets en in zelfde sportoutfit, overigens geen wielren kleding, meer slobber broeken en jacks. Wat zou hier aan de hand zijn, visueel gehandicapten die extra begeleiding nodig hebben ? Of "het zou toch niet....", dacht ik maar nee de eerste waren daar te oud voor, maar jawel daar reed Koeman, en vervolgens het gehele NEDERLANDSE ELFTAL (denk ik, ik kijk geen voetbal dus herken ik de heren niet, ik lees er alleen over in de krant, veel leuker).
Nu was het wel bij de ingang van de KNVB dus zo verbazingwekkend was het nu ook weer niet. Bij nader inzien eigenlijk de moeite van het noemen niet waard. Vergeet deze alinea maar.

Verder op de snelweg gaven de matrixborden aan dat de maximum snelheid verlaagd was naar 70 km per uur. Braaf deze aanwijzing opgevolgd maar waarom geldt-ie, zo vroeg ik me af. Even verderop werd het duidelijk er liep een zwaan over de vluchtstrook.

Bijzonder geregeld toch ?

Tot slot, ik kwam wel zonder vertraging aan bij de notaris.

Groet brat.     

3 opmerkingen:

  1. Teruglezend neem ik me voor geen voornemens meer te nemen. Want er komt toch niets van terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat je die fietsende Koeman met zijn jongens niet gefilmd hebt met je telefoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De telefoon zat in de tas, en terwijl ik hem zocht waren ze alweer voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen