donderdag 11 oktober 2018

Annemiek van Vleuten

Brat,

Kun jij je nog herinneren dat wij vroeger onze sporthelden verdeelden, jij Kees Verkerk en ik Ard Schenk.
Nou ik claim bij deze Annemiek van Vleuten.
Ik vind haar zo'n moordwijf (excusez-le-mot). Zij is echt een verhalenmaakster in het vrouwen peloton.


Ze kwam bij mij pas echt op het netvlies toen ze la Course won dit jaar en 's avonds aanschoof bij Dione de Graaff in de avondetappe.
Dat was natuurlijk al geweldig hoe zij in die laatste meters van de wedstrijd Anna van der Breggen versloeg, en daar laten ze in die aflevering van de avondetappe ook een mooi stukje van zien met de hoofden van beide dames aan weerszijde van het finish videootje. (vanaf ongeveer minuut 3).
Helemaal geweldig omdat ze kort daarvoor ook al de Giro Rosa met overmacht gewonnen had.
Na die aflevering was ik verkocht.
Ik heb er zelfs over gedacht om een open training met haar te rijden de maandag daarop (klik), maar ja daar voelde ik me toch iets te oud voor. Wellicht onterecht bij nader inzien (?)

En misschien niet verstandig om te zeggen in dit #metoo tijdperk, ze heeft van die mooie ogen, die zo geweldig stralen als ze enthousiast over haar overwinningen vertelt (ze kijkt ook heel vaak grappig in de camera als ze geïnterviewd wordt).

Overigens gaat het mij niet zo zeer om het winnen als wel om de verhalen die ze maakt, misschien juist als ze niet wint. De vreselijke val in Rio, waarbij Anna van der Breggen goud pakt.
En na haar succesvolle verdediging van de titel van het WK tijdrijden in Innsbruck natuurlijk de domper de gebroken knie. En waar (weer) Anna van der Breggen, op magistrale wijze, het goud pakt.

Ik heb haar dan ook maar beterschap gewenst op haar BLOG

 

1 opmerking:

  1. Hmmm, toen wij Keesie en Ard verdeelden deden we dat wel in overleg, ja?
    Van Vleuten zou ook mijn keuze zijn geweest. Maar goed, dan ga ik wel voor Marianne Vos. Net als Kees eerder een grote was dan Ard, zo is Vos dat ten opzichte van Van Vleuten.
    En...inderdaad... ik ten opzichte van jou.
    Leuk dat je haar beterschap hebt gewenst en haar op een goed slaapmiddel hebt geattendeerd.
    Toedeloe. Brat.

    BeantwoordenVerwijderen