woensdag 3 oktober 2018

Kleine irritaties, GROTE FRUSTRATIES

Hai Brat,

Voordat ik het vergeet nalv jouw eerdere POST Kavanaugh, heb je de opmerkingen van mijn internet goeroe Frans al gelezen ? Hij had ook een leuke tip (mn de video uit the daily show).

Ik wist niet zeker of je nieuwe opmerkingen onder een oude post leest, dus vandaar dat ik het hier meld.

Maar nu ontopic, die STOMME NS met hun niet werkende techniek.


Afgelopen zondag had ik leesclubje (en nee niemand had het boek (volledig) gelezen). Trein terug van Amsterdam naar Driebergen-Zeist, volgens de app 100% op tijd !
Maar uiteraard vertek vertraging (ongeveer 10 minuten). Daardoor mis ik mijn overstap in Utrecht. Niet alleen de afgebeelde IC, maar ook de stoptrein erna. Ik moest in Utrecht wachten op de volgende IC, 30 minuten vertraging.
Op zich niet erg, je hebt dan ook de tijd om je boek van je leesclub uit te lezen (hetgeen ik niet deed overigens). En je hebt recht op geld terug bij vertraging. En bij het terugvragen van dat geld beginnen de ergernissen.

Maandag ik zoek naar formulier geld terug bij vertraging en zie dat ik daarvoor bij mijn reishistorie in  mijn NS moet zijn.
Die staat er keurig in met in- en uitchecktijd op de minuut nauwkeurig.
Ik klik op de reis en inderdaad er verschijnt een link naar 'geld terug bij vertraging', ik klik op deze link en.....
En er gebeurt niks, niets niemendal. Ik klik nog eens, uiteraard met het zelfde resultaat. Als ik dan met de muis op het informatie tekentje klik krijg ik de volgende tekst:

Zucht oké morgen dan.
Als reden wordt er elders opgegeven dat de NS nog niet over de exacte  in- en uitchecktijden beschikt !!

Dinsdag ik open de reis in mijn NS en klik en ja er komt nu een formulier wat ik moet invullen.  Waaronder de officiële vertrektijd en de beoogde niet gehaalde aankomst tijd. Vervolgens je naam banknummer etc. Kortom best veel invulwerk voor een paar euro. (Je krijgt niet alles terug, dus veel wordt het niet wat ik krijg als ik het krijg). Maar ik doe dat omdat ik dit als een prikkel voor de NS zie om op tijd te rijden.
Ingevuld alles gecheckt en gedubbelcheckt, ik klik op de link verder en.....

En er gebeurt wel iets, even wordt er gecommuniceerd door mijn PC en mijn NS op internet, en.....

En ik krijg weer het zelfde formulier, LEEG.
Mijn eerste reactie ik heb iets fout gedaan, in arren moede alles opnieuw weer ingevuld en wederom na verzenden een LEEG formulier voor mijn neus.
Bewust iets fout ingevuld, dan krijg ik een foutmelding en wordt het formulier niet verzonden. Dus ik kan helemaal niks.
Ja klagen hier, wat ik dan ook uitgebreid doe.
En bij de klantenservice, als ik een mailadres kan vinden (met veel moeite)

Ik heb dit formulier 4x proberen in te vullen op verschillende momenten van de dag, maar resultaat blijft hetzelfde.
Dus grote FRUSTRATIE
Wat denk jij Brat, onbewust foutje van de NS of bewuste ontmoedigingspoging ?

Dag Brat, heb een ergernisvrije dag,
brat

4 opmerkingen:

  1. Wat is dit voor een idioot BLOG ? Ik kom hier omdat ik een vaderlands soep recept zoek en krijg dit voor mijn neus ? ферментирующий суп из чечевицы eters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @GradGrofski: sorry voor het ongemak. Ik raad je overigens een soep met weinig of geen peper aan, aangezien jezelf al voldoende heetgebakerd bent.
    Mocht je nou geen zin meer hebben om soep te maken, hetgeen ik me alleszins kan voorstellen, dan attendeer ik je er op dat de meeste (grotere) steden in Nederland voorzien in smulhuizen en andere gastronomisch hoogstaande eetgelegenheden, bedoeld voor de minder bedeelden. ik weet uit ervaring dat de koks aldaar meestal uitstekende soepen maken.
    Tenslotte nodig ik je bij deze graag uit om vaste volger te worden van ons broederblog, en ons met je scherpte alert te houden.
    с уважением, Brat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omdat minderbedeelden vooral 's winters bijna verdrinken in goedbedoelde soep is het de kok van de gaarkeuken verboden soep in het dagelijkse menu op te nemen. Maar heetgebakerdheid wordt niet tegengewerkt: sambal is het meest ingekochte product.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien zouden ze die sambal (= vloeibare peper) eens in 's lui's achterste kunnen stoppen, dan kwam men wellicht in beweging en werd er nog eens wat van het leven gemaakt, nietwaar?!
      Met goede groet, mevr. P. P. Roni

      Verwijderen