zondag 28 oktober 2018

Poulidor

Ha bratje!
Soms vragen goede vrienden hoe het met onze broederblog gaat. En dan vertel ik hoe leuk het is, en ook wel dingen over vroeger. Zo memoreerde ik onlangs dat we van huis uit bijnamen hadden, een Brabantse gewoonte. Jij werd, vooral door ons pa, 'de Poul' genoemd; een verwijzing naar Poulidor. Waarom dat was, ga ik hier niet vertellen want dan ligt onze identiteit te snel op straat. (Maar het was niet omdat je altijd tweede zou zijn of zo. Nee bijvoorbeeld qua IQ was en ben je van ons beiden de eerste. Ook een mooi post idee trouwens: 'Het IQ en De Betekenis Daarvan in Onze Opvoeding'. Of zoiets).

Afbeeldingsresultaat voor poulidor

Wel bizar trouwens dat de kleinzoon van Poupou vanuit een andere bron ook Poel in zijn naam heeft, want dat is immers Mathieu van der Poel, de succesvolle veldrijder en zoon van - eveneens succesvolle - Adrie van der Poel, die met Corinne getrouwd is, dochter van Poulidor; Corinne van der Poel-Poulidor dus.
Veel poe in die familie.
Ciao. Brat.

5 opmerkingen:

  1. Vragen goede vrienden hoe het met het Blog is ?
    Als het zulke goede vrienden zijn WAAROM LEZEN ZE HET DAN NIET !!!
    En ja, die Pa met zijn IQ liefde.
    Het aantal keer dat ik bij een onvoldoende voor een compo weer te horen kreeg dat ik zeker 3 punten hoger had dan jij....
    De reactie poepoe was dan zeker op zijn plaats geweest.
    Have a Nice sunday
    brat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken trouwens ook erg op elkaar Poulidor et son petit-fils Ik dacht zelfs eerst dat je een foto van Mathieu had geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gebeurt natuurlijk wel vaker, dat kleinzoon en grootvader op elkaar lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is hier de wens de (groot)vader van de gedachte ?
      Ja natuurlijk gebeurt dat vaker, duh, maar zo sterk dat ik ze met moeite uit elkaar hou ? Ik vond het wel noemenswaardig.

      Verwijderen
  4. Nou, men kan mijn kleinzoon en mij ook alleen maar uit elkaar houden omdat hij van die lange lokken heeft en ik kort haar heb, en enigszins kalend ben; verder lijkt hij sprekend op mij, zegt iedereen die ik foto’s laat zien.
    Ciao, B.

    BeantwoordenVerwijderen