maandag 1 oktober 2018

Tandarts

Brat,

We zijn online, life, out there in the open......
Kortom iedereen kan dit nu lezen.

Ik heb een link rechts geplaatst naar jouw post VISITA INTERIORA TERRAE onder kopje Welkomstwoord, want dat was het toch..... nietwaar ?

Vanochtend moest ik vroeg op omdat ik om 09:00u bij de tandarts werd verwacht voor controle. Zoals de meeste mensen zie ik daar altijd tegenop. Het gefrunnik in je mond, het niet kunnen antwoorden als ze een vraag stelt omdat er net een grote afzuiger in je wang wordt gehangen, geen zaken die ik nou plezant vind.
Maar het ergst is, ik ben bang voor een standje:"Nou mijnheer плотники, dat is weer niks, u heeft er weer een janboel van gemaakt het afgelopen halve jaar, en nu moet ik de boel zeker weer opfluffen ?"
Woorden van dergelijke strekking spelen de dagen voor het bezoek door mijn hoofd.
Dus wat doe je dan, je flost en ragt en stookt en poetst extra goed. Maar ja, natuurlijk vandaag, bij de ochtend poetsbeurt, wat zie ik ...... BLOED.

Met samengeknepen billen op de tandarts stoel gekropen (ook vanwege de nagistende linzensoep van afgelopen weekeinde).
Maar gelukkig het was een: "Uitstekend, weer helemaal goed".

Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen ik 2 jaar geleden van tandarts wisselde haar ook verteld heb dat ik het op complimentjes veel beter doe dan op kritiek.

Fijne dag verder

brat.

2 opmerkingen:

  1. brat, gelet op je laatste opmerking meld ik even dat ik je een toffe peer vind. En ook dat je zulke leuke posts schrijft.
    Maaarrrr... ik heb ook gelezen op een site met advies over bloggen dat je beter niet teveel persoonlijke details vermeldt. Er moet iets algemeens in zitten waar de lezer zelf ook wat aan heeft. Tandarts bezoek kan nog wel (want zet de lezer aan het denken of het al weer tijd is voor zijn/haar eigen afspraak) maar opmerkingen over poetsbloed en nagistende soep gaat ietwat te ver. We willen toch niet dat de lezer meteen weer afhaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schrijf aan jou Brat, en ik weet zeker dat nagistende soep herkenbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen